счетчик посещений

СТОРІНКА ПСИХОЛОГА

Цудзевич С.В.

123

Психологічна служба у своїй роботі керується золотими словами Матері Терези:

У будь-якому разі Люди часто бувають нелогічними та егоїстичними

Все одно прощай їм Якщо ти добрий, люди можуть обвинуватити тебе в егоїзмі та прихованих намірах

Однак залишайся добрим Якщо ти успішний, у тебе може з’явитися безліч друзів і справжніх ворогів Якщо ти чесний та щирий люди можуть обманювати тебе

Однак залишайся чесним та щирим Те, що ти будував роками, хтось може зруйнувати за одну мить

Все одно продовжуй будувати Якщо ти знайшов спокій та щастя люди можуть заздрити тобі

Однак будь щасливим Те хороше, що ти робиш сьогодні, ймовірніше, завтра забудуть люди.

Все одно роби добро Віддавай світові все найкраще, що в тебе є, і цього ніколи не буде достатньо Однак віддавай світові все найкраще, що маєш

Своє місце у роботі гімназії займає психологічна служба закладу. Вона не має багаторічного досвіду роботи, але відіграє важливу роль у житті гімназії.

Щодо роботи з дітьми, то тут впроваджена велика кількість різноманітних заходів з урахуванням вікових особливостей кожної групи. Це постійне спостереження на уроках і у вільний час за учнями з метою встановлення їх індивідуальних особливостей, місця в класному колективі, ступеня зайнятості у навчальній діяльності, а також спостереження за дітьми перших класів.

Окрім спостереження, проводяться тестування з метою діагностики атмосфери в дитячих колективах та особливостей характеру кожної дитини. В тестуванні використовуються широковідомі методики, що визнані фахівцями протягом вже багатьох років (проективні методики, соціометрія) та власні розробки. Оброблені результати тестування одразу ж надаються на допомогу в роботі педагогічних працівників.

В ігровій формі проводяться заняття з метою ознайомлення дітей з різноманітними сферами життя; пізнання і кращого розуміння себе і навколишнього світу, вміння відстоювати себе, коли світ повертається своєю ненайкращою стороною (профілактика негативних явищ серед молоді). Також проводяться розвиваючі ігри під час вільних годин.

Учням, які потребують психологічної підтримки, надаються індивідуальні консультації, з ними проводяться окремі заняття. Робота з вчителями є невід'ємною, важливою частиною роботи психологічної служби. Це - просвітництво, виступи на педагогічних радах та тематичних семінарах; допомога у складних ситуаціях, вирішення конфліктів в групах та класах; допомога при встановлені контакту з кожною окремою дитиною та колективом в цілому; методична та методологічна допомога при організації уроків з метою найкращої реалізації особистісно орієнтованого навчання.

В роботі з батьками основним методом є індивідуальні консультації за ініціативою закладу та на запит самих батьків. Таким чином була вирішена велика кількість проблем і непорозумінь щодо поліпшення становища дітей в сім'ях і полегшення прийняття ними участі у навчальній діяльності. Також робота з просвітництва та ознайомлення батьків з особливостями життя дітей проводиться завдяки виступам перед батьками на батьківських зборах.

Окрім вищенаведеного, постійно здійснюється кураторство дітей будь-якого віку, які щойно прийшли до гімназії. З ними проводиться окреме спілкування, підтримка при входженні у новий колектив. З педагогічними працівниками також проводяться бесіди щодо індивідуальних особливостей таких дітей, вибору кращих методів роботи з ними.

Важливу роль відіграє психологічна служба у наступності роботи в гімназії. Це і забезпечення адаптації дітей при переході на вищий ступінь навчання (дитсадок -початкова школа - гімназія); і допомога педагогічним працівникам у роботі з дитячим колективом, враховуючи його попередні особливості, а також вікові зміни в особистісному розвитку дітей.

Було розроболено з професійної орієнтації пам'ятки для батьків, пам'ятки для учнів, розроблений спеціальний стенд з профорієнтації, на якому учень може знайти відповіді на всі свої запитання. Була написана наукова робота з профорієнтації, яка була відзначена на обласному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту учнівських науково-дослідницьких робіт МАН

У гімназії видається психологічна газета де учні можуть знайти багато цікавого, різноманітні відповіді на запитання, які потрапляють у скриньку психологічної довіри.

Працюємо над над програмою «Обдаровані діти». Виявляємо здібних та обдарованих дітей. Для цього проводимо різноманітні анкетування для вчителів та учнів, діагностику розумових здібностей, роботу з батьками, семінари для вчителів. Створено інформаційний банк даних «Обдаровані діти». Апробовано ряд діагностичних методик, які дозволяють комплексно досліджувати інтелектуальні та творчі здібності учнів.

Працюємо за програмою «Адаптація учнів до навчання», яка включає проведення індивідуальних консультацій з педагогами 1-х класів та першого курсу гімназії. Проводимо психологічний супровід учнів 1-х класів в період адаптації.



До психолога гімназії завжди відкриті двері – “Ми чекаємо на тебе, щоб вислухати, допомогти, підтримати!”
Персональна скринька психолога

123pssiholog@rambler.ru